گیل اسکای

پورتال دیجیتال گیل اسکای

شرکت پست: راهنمای کامل همکاری با فروشگاه های اینترنتی

در دنیای پر سرعت امروز، تجارت الکترونیک به یکی از مهم ترین و محبوب ترین روش های خرید و فروش تبدیل شده است. فروشگاه های آنلاین به سرعت در حال رشد هستند و برای ارسال محصولات به مشتریان خود به سیستم های لجستیکی قوی و قابل اعتماد نیاز دارند، اما مهم ترین موضوعی که آموزش پس از فروش آنلاین با همکاری اداره پست وجود دارد و همواره مورد توجه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بوده است.موضوع تدارکات و ارسال کالا به قدری مهم و بزرگ است که فروشگاه هایی مانند دیجی کالا با آن دست و پنجه نرم می کنند و همواره در تلاش برای رفع این مشکل هستند.

اگر موضوع قرارداد فروشگاه های اینترنتی با شرکت پست برای شما مهم است تا اخر این مقاله همراه ما باشید.


شرکت های زیادی برای ارسال بسته و خدمات خرید و فروش اینترنتی واسط پستی همکاری با پست را آغاز کرده اند. این کار باعث شده تا نه تنها استراتژی شرکت های پخش مانند پخش مویرگی بهبود یابد، بلکه سیستم توزیع فروشگاه اینترنتی نیز بتواند کار خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد.

با توجه به استقبال خوب مردم از خرید اینترنتی، تعداد شرکت هایی که با اداره پست قرارداد می بندند، مدام در حال افزایش است که اصطلاحا شرکت های واسط پستی نامیده می شوند. از جمله این شرکت ها می توان به افرامکس، لجیتو، راگا پست، صدر، ایبازار و ... اشاره کرد

ارسال کالا از طریق دفاتر باجه پستی
برای فروشگاه های اینترنتی که فاقد وب سایت هستند و یا در حال حاضر ارسال کمی دارند، خدمات ارسال کالا از طریق دفاتر پست تعریف شده است. در چنین شرایطی باید به نزدیکترین اداره پست مراجعه کرده و محصول خود را به آدرس مورد نظر ارسال کنید. به طور معمول هزینه ارسال کالا از طریق دفاتر پست نسبت به سایر خدمات بیشتر خواهد بود و باید زمان بیشتری را برای این امر اختصاص دهید.

شرکت پست: راهنمای کامل همکاری با فروشگاه های اینترنتی

چگونه با اداره پست قرارداد ببندیم؟
نحوه عقد قرارداد با پست (قرارداد کد پستی) آسان است:

1- سایت شما باید دارای نماد اعتماد باشد

2- ضمانت نامه بانکی به ارزش یک میلیون تومان

3- سفته پنج میلیون تومان

4- به نزدیکترین اداره پست محل خود بروید و پنل تجارت الکترونیک را در قسمت تجارت الکترونیک بخواهید.

 

فروشگاه های اینترنتی برای استفاده از خدمات و عقد قرارداد با شرکت پست باید قرارداد «خدمات خرید و فروش آنلاین» منعقد کنند که برخی از بندها و موارد مهم آن به شرح زیر است:

  • حوزه تحت پوشش شرکت پست جهت ارائه خدمات در سراسر کشور می باشد.
  • هزینه پست بر اساس تعرفه های مصوب شرکت پست محاسبه می شود.
  • حق اشتراک استفاده از سرویس پست ماهیانه 300 هزار تومان می باشد. علاوه بر حق اشتراک ماهانه، فروشگاه باید برای هر بسته 500 تومان به شرکت پست بپردازد.
  • به هزینه ارسال هر بسته 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.
  • افزایش نرخ پستی در طول مدت قرارداد توسط شرکت پست قابل تغییر می باشد.
  • کل مبلغ فروش محصولاتی که به صورت COD به فروش می رسد و توسط شرکت پست ارسال می شود ماهی یک بار به حساب فروشگاه اینترنتی واریز می شود. کارمزد محصولات COD معادل 1% ارزش کالا می باشد.
  • فروشگاه اینترنتی نمی تواند ارسال بیش از 10 درصد از سفارشات خود را لغو کند.
  •  در مجموع 250 میلیون ریال که شامل 50 میلیون ریال ضمانت نامه بانکی معتبر و 200 میلیون ریال سفته می باشد به عنوان ضمانت از فروشگاه اینترنتی دریافت می شود.
  • قرارداد با شرکت پست یک ساله بوده و فسخ قرارداد قبل از تاریخ مقرر مشمول قوانین فسخ می باشد.
  •  هزینه ارسال کالا از فروشگاه اینترنتی به وزن 500 گرم و سایز 10*15*20 در تهران معادل 20000 تومان می باشد.
  •  زمان تحویل محصولات در تهران بین یک تا دو روز می باشد.
  •  میانگین زمان تحویل برای مراکز استان های دیگر 4 روز کاری می باشد.میانگین زمان تحویل برای شهرهای دیگر استان ها 6 روز کاری

 

نحوه همکاری با شرکت پست

فروشگاه های اینترنتی می توانند برای همکاری با شرکت پست از روش های زیر استفاده کنند:

سامانه آنلاین: فروشگاه های اینترنتی می توانند سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت و پیگیری کنند.
نمایندگی های پست: فروشگاه های اینترنتی می توانند به نمایندگی های پست مراجعه کرده و سفارشات خود را به صورت حضوری ثبت کنند.
تماس با مرکز تماس: فروشگاه های اینترنتی می توانند با مرکز تماس شرکت پست تماس گرفته و سفارشات خود را ثبت کنند.

 

مزایای استفاده از خدمات شرکت پست برای مشتریان فروشگاه آنلاین

  • تحویل سریع و مطمئن: شرکت پست با سیستم حمل و نقل گسترده خود امکان تحویل سریع و مطمئن محصولات را به مشتریان فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند.
  • پیگیری آنلاین سفارشات: مشتریان می توانند سفارشات خود را به صورت آنلاین پیگیری کنند.
  • اطمینان از سلامت کالا: شرکت پست کالا را با دقت و دقت حمل می کند تا با خیال راحت به دست مشتریان برسد.

 

در نهایت باید بگوییم…

ارسال از طریق پست بهترین انتخاب برای فروشگاه های آنلاین است. زیرا اعتماد مشتری را جلب می کند و در عین حال سریع و قابل اعتماد است.شرکت پست ایران با ارائه خدمات متنوع و مطمئن پستی به عنوان شریک استراتژیک فروشگاه های آنلاین در زمینه ارسال محصولات به مشتریان عمل می کند.