آمارگیر وبلاگ

گیل اسکای

پورتال دیجیتال گیل اسکای

 راهکاری مفید برای سالم نگه داشتن باتری لپ تاپ ها چیست؟

برای سالم نگه داشتن باتری دستگاه های الکترونیکی از جمله لپ تاپ روش های مختلفی وجود دارد که در مقاله چگونه عمر باتری وسایل الکترونیکی را افزایش دهیم؟

 


حذف باتری لپ تاپ از مدار شارژ شدن

هنگامی که لپ تاپ به برق وصل می شود، باتری شارژ می شود و انرژی الکتریکی دستگاه از باتری تامین می شود. در روش خارج کردن باتری لپ تاپ از مدار، باتری از این چرخه خارج شده و انرژی الکتریکی دستگاه مستقیماً از برق تامین می شود.

چگونه باتری لپ تاپ را از مدار خارج کنیم؟

چگونه باتری لپ تاپ را از مدار خارج کنیم؟

با استفاده از تنظیمات ویندوز یا استفاده از نرم افزار در برخی از لپ تاپ ها می توانید باتری را جدا کنید. در روش اول ابتدا باید بر روی "Control Panel" کلیک کنید و سپس روی گزینه Device Manager کلیک کنید. سپس به بخش Batteries بروید و گزینه Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery را روی Disable قرار دهید.

اگر لپ تاپ لنوو یا لپ تاپ اچ پی دارید، می توانید با نرم افزار Energy Manager و HP Peak Power Manager باتری را از مدار شارژ خارج کنید. البته نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای کنترل فرآیند شارژ باتری لپ تاپ خود استفاده کنید. این نرم افزارها به طور خودکار فرآیند شارژ را متوقف نمی کنند. اما اگر شارژ دستگاه بیش از مقدار مشخصی افزایش یابد، به شما هشدار می دهند که آداپتور برق را از لپ تاپ جدا کنید.

 

با جدا کردن باتری، به افزایش عمر باتری لپ تاپ خود کمک زیادی می کنید.