آمارگیر وبلاگ

گیل اسکای

پورتال دیجیتال گیل اسکای

هاست خوب چه شرایطی دارد و میزبان خوب کیست ؟

از زمانی که اینترنت و سایتهای وب به جمع خانواده بزرگ علوم کامپیوتر پیوستند، میزبانی وب مفهوم پیدا کرد. هر وب سایت فضایی را روی یکی از سرورها در شبکه اینترنت نیاز دارد که محتویات سایت روی آن سرور قرار گیرد.

برای سایر توضیحات با ما در ادامه مطلب همراه باشید.


کاربری وارد یک فروشگاه آنلاین می شود و محصولی را انتخاب می کند. سپس روی دکمه سبد خرید کلیک می کند، مراحل خرید را انجام می دهد و کار تمام می شود. اگر از سمت سرور به این روند نگاه کنیم کار به این سادگی نیست. هر بخشی از سایت که توسط کاربر کلیک می شود به صورت یک درخواست به سرورها ارسال می شود. سرورها این درخواست را بررسی می کنند سپس پاسخ این درخواست را برای کاربر در صفحه مرورگر ارسال می کنند.

نمونه شرکتهایی که این خدمات را ارائه میدهند، شرکتهای "میزبان وب" نام دارند. در ظاهر تمام این شرکتها خدمات مشابهی ارائه میدهند: اجاره دادن فضایی معین برای اینکه شخص یا شرکت صفحات سایت خود را برای مدت معینی بر روی سرورهای آن شرکت قرار دهد. اما این کل ماجرا نیست. دهها پارامتر در نوع سرویس دهی این شرکتها دخیل هستند که بی توجهی به هر یک از این پارامترها و توجه به شعارهای بی پایه و قیمتهای بسیار پایین برخی از شرکتها، ضررهای جبران ناپذیری را به اشخاص و وب سایتهای آنها میرساند. در اینجا سعی مینماییم که مهمترین پارامترها را معرفی کنیم. ذکر این نکته ضروری است که از میان تمامی موارد ذیل، دو اصل کلی مهمترین نقش را در انتخاب شرکت مناسب دارند.

قابلیت اطمینان: هنگام انتخاب شرکت میزبان، باید به سرعت، سخت افزار، نرم افزار و تنوع ارتباطات اینترنت آن شرکت توجه داشت. قابلیت اطمینان یک سرور، یعنی زمان بالا بودن سرور و بالطبع سایت شما بیشتر از زمان پایین بودن آن باشد. هم اکنون، در کلیه سرورهای ایران مارکت سنتر، از جدیدترین نرم افزارهای مدیریت هاست ( Cpanel ) و کاملترین پروتکلهای امنیت استفاده میشود که قابلیت اطمینان را در حد بسیار بالایی حفظ مینماید.

زمان بالا بودن سرور: داشتن تنوع ارتباطهای اینترنتی در شرکتهای میزبان (محل استقرار سرورها) نکته مهمی است که باید حتما مد نظر داشت. هر چه تعداد ارتباطهای اینترنی بیشتر باشد، اندازه و سرعت سرورها بیشتر بوده و در نتیجه با قطع شدن احتمالی یک ارتباط اینترنتی، سرور و سایت شما همچنان ارتباط خود با اینترنت را برقرار میبیند و بالا خواهد بود.

پهنای باند سرور: پهنای باند سرور یکی از پارامترهایی است که در میزان قابل دسترس بودن سایت شما تاثیر بسزایی دارد. بسیاری از شرکتها برای اینکه از پهنای باندی که در اختیار دارند بتوانند بدرستی استفاده کنند، مشتریهای خود را محدود به استفاده از پهنای باند معینی در ماه میکنند. برخی شرکتها نیز ادعا میکنند که پهنای باند نامحدودی دارند که این قضیه کاملا غیر واقعی است. زیرا هیچ شرکتی نمیتواند پهنای باند نامحدودی در اختیار شما قرار دهد و ذکر پهنای باند نامحدود فقط جنبه تبلیغاتی دارد. ولی ذکر این نکته ضروری است که برخی از شرکتها از پهنای باند قابل توسعه استفاده میکنند که این سرویس، حداقل این مزیت را دارد که فعالیت سرور هیچگاه متوقف نمیشود و در ازای پرداخت مبلغ بیشتر، پهنای باند بیشتر در اختیار شرکت میزبان قرار میگیرد.

 افزودن چند دامنه و زیردامنه در هاست

اگر تصمیم دارید فعالیت خود را در چندین نمونه  وب سایت انجام دهید باید هاستی خریداری کنید که قابلیت اضافه کردن چند دامنه را نیز داشته باشد. یعنی هاستی باشد که بتوانید روی آن چند دامنه (چند سایت با آدرس های متفاوت) اضافه کنید. همچنین بررسی کنید چند زیردامنه برای دامنه های اصلی می توان اضافه کرد. با توجه به نوع فعالیت شما، این اعداد می توانند بسیار مهم باشند.

حجم و ظرفیت هاست

همیشه سعی کنید فضای هاست را متناسب با ظرفیت اطلاعاتی که می خواهید در سایت قرار دهید مشحص کنید. بهتر است ظرفیت هاست را کمی بیشتر از نیاز خود در نظر بگیرید.

مدیریت و پشتیبانی از هاست

یکی از عوامل  مهم که باید به در هنگام خرید هاست دقت کنید خدمات پشتیبانی درست و 24 ساعته آن است.

ویژگی های یک هاست مناسب

ویژگی های یک هاست مناسب

 برای انتخاب هاست مناسب خود، یافتن یک شرکت هاستینگ معتبر خیلی مهم است.باید دقت کنید که شرکت هاستینگ مورد انتخاب شما یک شرکت معتبر و دارای استانداردهای لازم جهت میزبانی باشد.

مورد بعدی اینکه میزان فضایی که برای بارگذاری فایل های وب سایت خود نیاز دارید، به خصوص در مورد هاست اشتراکی به حجم و فضای آن توجه ویژه ای داشته باشید. معمولاً فضای هاست از 100 مگابایت شروع می شود و به چندین گیگابایت هم می رسد. پس اینکه چقدر از حجم مورد استفاده شما قرار میگیرد انتخاب و هزینه کنید.