آمارگیر وبلاگ

گیل اسکای

پورتال دیجیتال گیل اسکای

بررسی و نگاهی به آیفون 13

در 26 شهریور 1400 شرکت اپل از گوشی جدید خود رونمایی کرد. هرچند میتوان گفت که برای این گوشی قدرتمند پیش بینی های زیادی صورت گرفته بود، اما اپل برای چندمین بار طرفداران دنیای دیجیتال را شگفت زده است. مشخصات آیفون 13 شباهتی به مدل های پیش بینی شده نداشت و بیشترین تمرکز اپل بر کیفیت سخت افزار و قابلیت های جدید برای این گوشی بوده است.

برای سایر توضیحات با ما در ادامه مطلب همراه باشید.


بررسی دقیقی سخت افزار آیفون 13

سخت افزار های آیفون 13 تفاوت قابل توجهی با نسخه ی قبلی خود دارد. کمپانی اپل در آیفون 13 از پردازنده ی A15بایونیک استفاده کرده است که در مقایسه با سری سخت افزارهای آیفون یعنی A14 بایونیک سریع تر و کم مصرف تر هستند.

نمایشگر، روان تر از قبل

تغییر مهی در نمایشگر رقم خورده که حالا در هر دو مدل پرو و پرو مکس سریع تر و روشن تر شده است. اپل بالاخره تصمیم گرفته قابلیتی را به آیفون ها بیاورد که سال ها است به گوشی های اندرویدی آمده و حتی بسیاری از میان رده های این روزها هم از آن بهره می برند. آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به نمایشگر 120 هرتزی مجهز شده اند که به گفته ورج عملکردی روان دارد و هنگامی که تصویری ثابت روی صفحه است، نرخ رفرش را تا 10 هرتز پایین می آورد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

طراحی؛ سنگین تر اما با همان حس آشنا

حس در دست گرفتن آیفون های جدید در مقایسه با قبل تفاوت چندانی ندارد. مارکوس برانلی اعتقاد دارد که وزن بالاتر آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس برای کاربرانی که به آیفون 12 عادت کرده اند محسوس است اما نیازی نیست نگران این موضوع باشند. از طرف دیگر دیتر بون می گوید که افزایش ظرفیت باتری که به قیمت افزایش ابعاد و وزن تمام شده، ارزشش را دارد. اما چرلین لا در مورد آیفون 13 پرو مکس معتقد است که استفاده از آن با یک دست، برای چند دقیقه راحت نیست.

دوربین آیفون 13

در آیفون 13 آنچه که در نگاه اول واضح است تغییرات اساسی در مورد ماژول دوربین است. نه تنها از نظر ویژگی های تصویر برداری، بلکه از نظر چینش دوربین ها شاهد تفاوت های قابل توجهی با آیفون 12 هستیم. اگر برای خرید آیفون 13 هنوز تردید دارید باید بگوییم که نسخه ی بهبود یافته ی دوربین های اپل که قبلاً فقط در نسخه ی پرو مکس آیفون 12 قابل مشاهده بود، در آیفون 13 نیز به کار برده شده است. این یعنی با صرف هزینه ی کمتر می توانید از دوربین بهتری بهره ببرید. سنسور دوربین واید آیفون 13 از نظر اندازه 47 درصد بزرگ تر از نسب قبلی گوشی های آیفون است و امکان عکاسی با کیفیت در شب را فراهم می کند.